annonseinnhold
Familien Smart velger megler

Familien Smart velger megler

Før hele prosessen med å bygge opp sitt nye Smart-hus, må familien Smart selge sin gamle bolig. Janne og Charles fikk umiddelbart kjemi med megler Anna Löfdahl som holder til hos ProAktiv rett oppi gaten.

Twitter Print

– Vi er en småbarnsfamilie, med en gutt på tre år, som har kjøpt et totalt oppussingsprosjekt. Det føles som et veldig risikofylt prosjekt. Midt oppi planlegging og oppussing av det nye huset, må vi forholde oss til rydding, styling og salg av leiligheten vi bor i nå. Da er det viktig å finne en megler som kunne lose oss trygt gjennom hele prosessen, sier Janne.

Følg Familien Smart på Instagram her

Boligen til Janne og Charles ligger i Tiedemannbyen i Oslo. De så at megler Anna Löfdahl hadde solgt i sameiet tidligere, og gjort bra salg. Da de tok kontakt med henne, fikk de umiddelbart et godt inntrykk.

– Hun hadde god oversikt over området og markedet generelt. Ensjø er et utviklingsområde. Det skjer mye her. Da er det viktig å ha en megler som kan svare på hva det er som skjer, og formidle hvor fint det er å bo her, sier Janne.

Kjemi og tillitt

Anna Löfdahl forklarer at megling handler om å skape kjemi og tillitt med både selger og kjøper.

– Anna er en person man umiddelbart føler man kan stole på, og en person man har lyst til å kjøpe bolig av. For oss var det viktig, sier Janne.

Anna fremhever at hvert salgsobjekt er unikt, og som megler må hun vite nøyaktig hva det er som skal selges, til hvem, hvorfor og ikke minst hvordan.

– Jeg bruker ekstra mye tid på hvert eneste oppdrag og alle oppdragsgiverne mine. Målet er et salg som gjennomføres trygt, effektivt og resulterer i høyest mulig pris. For å oppnå dette må, man skreddersy en strategi som er tilpasset hver enkelt bolig, for å finne den rette boligkjøperen. Vi selger en drøm og noen annen sin fremtid, forklarer hun. 

Easy Living i byen

Familien Smart har elsket leiligheten i Tiedemannsbyen. Sameiet består av en u med blokker. I midten av blokkene ligger det et rekkehus. Bak området ligger idylliske Lille Tøyen Hageby. Leiligheten til Charles og Janne ligger i første etasje, med egen hageflekk som vender ut mot rekkehusene.

– Dette er Easy Living. For en barnefamilie er det gull å ha egen garasjeplass, heis opp til leiligheten og direkte utgang til egen hageflekk, sier Anna. 

Hagen vender ut mot rekkehusene og gir dermed en følelse av at man selv bor i et rekkehus. Det var ikke tvil om at målgruppen her er barnefamilier og at rekkehusfølelsen måtte vektlegges.

– Det å ha egen hageflekk midt i Oslo er egentlig ganske unikt. Vi bodde på Alexander Kiellandsplass før, og tenkte ikke på hvor upraktisk det er å måtte komme seg opp og ned trapper med barn, aldri vite hvor vi kunne få parkert bilen, og alltid måtte pakke ned vognen hver gang vi hadde vært ute, sier Janne. 

Forberedelsene

Mange kvier seg for all jobbingen som følger med å selge en leilighet, og Anna bekrefter teorien om at man faktisk bør gjøre en innsats før man selger, for å treffe riktig målgruppe.  

– Det ligger mye psykologi i boligsalg. Leiligheten må presenteres sånn at vi treffer riktig segment. Mennesker blir påvirket av interiør og hvordan en bolig er presentert. Vi må også fremheve romfølelsen med hjelp av riktig møblering. Du må føle at her liker jeg meg, her kan jeg tenke meg å bo, da blir energien og budrunden den beste, forklarer Anna. 

Det er ingen grunn til å fortvile. Anna bringer sine kunder trygt gjennom hele denne prosessen. For Janne og Charles var det en velsignelse. 

– Anna var her i forkant, og fulgt opp alle ledd i forhold til styling og foto. Hun var til og med tilstede på fotoopptaket, sier Janne. 

Bilder selger

Anna bruker Oh Shots som leverer eksklusive eiendomsfoto, video, dronefoto og plantegninger til eiendomsmeglere og kunder i flere deler av landet.  

– Vi bruker Oh Shots for evnen de har til å skape en perosnlig relasjon til hver megler. Vi er trygge på at de i neste instans gir rask og god kundeservice. De er kompetente fotografer med øye for gode komposisjoner, understreker Anna. 

Fotograf Ula Szczepaniak fra OhShots vet akkurat hva som må til for å skape den stemningen som best egner seg på bilder. 

– Vi lever i en visuell verden, der det å ha gode bilder av prospektet er viktigere enn noen sinne, sier Ula Szczepaniak.

Hun fremhever at leiligheten må være ryddet og ren, og at alt av personlige bilder og gjenstander bør fjernes. Man kan selvsagt velge å hyre en stylist, men hvis man vil gjøre det selv, har Ula noen enkle tips. 

– Tenk ”less is More”. Når du skal style salongbordet setter du sammen tre gjenstander for å lage et tablå, gjerne i forskjellig høyde. På soverommet kan du dandere et teppe på sengen, og sette frem et par tøfler ved sengekanten. På verandaen, eller kjøkkenbenken, setter du frem et brett med kaffe. 

Janne forteller at Anna fulgte opp også etter at bildene ble tatt, og organiserte fotografiene i prospektet, så leiligheten så så bra ut som mulig.  

– Mye av magien i bildene kommer frem i bildebehandlingsprosessen der OhShotsvirkelig vet hvordan de skal få bildene til å poppe. Vi går så inn og kvalitetssjekker hvert enkelt bilde før de sendes til kunden, sier Anna.

Janne fremhever at de føler seg veldig trygge i deres hender. 

– Forhåpentligvis fører det til at leiligheten blir solgt ved første, eller andre visning, sier hun med et spent smil.

Twitter Print

Mest leste artikler